نرم افزار CRM براي فروش آنلاين

طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب

نرم افزار CRM براي فروش آنلاين

نرم افزار CRM براي فروش آنلاين(چگونه CRM مي‌تواند فروش تيم فروش آنلاين را بهبود دهد)

نرم افزار CRM براي فروش آنلاين – نرم افزار CRM راهي نوآورانه براي كمك به كسب‌وكارها ارائه مي‌دهد تا بتواند روابط به مشتري و خط مشي فروش خود را بهتر مديريت كنند. با كمال تأسف، آغاز اين نرم افزار با سيري از مشكلات جديد همراه بود: طراحي آن پيچيده و اجراي آن هزينه‌بر و آموزش جزئيات يك سيستم كاملاً جديد به كارمندان كاملاً زمان‌بر بود. كاربران حتي بعد از آموزش طولاني‌مدت با وظايفي خسته‌كننده و تجربياتي جورواجور مواجه مي‌شدند. پس تعجبي ندارد كه بسياري از نمايندگان فروش هنوز از نرم افزار CRM متنفرند زيرا به جاي اينكه اين نرم افزار به وعده‌اش عمل كند فقط باعث افزايش نااميدي در محيط كار شد.

با اين حال، نرم افزار CRM جديدي كه بعد از آن ظهور كرد، اكنون رايج‌ترين شكايات كاربر را نيز برطرف مي‌كند. امروزه شاهد اين هستيم كه علاوه بر ساير كابردها نرم افزار CRM براي فروش آنلاين هم ارائه مي‌شود . اين سيستم‌هاي جديد هم فروش الكترونيكي و هم فروش شركت‌هاي فيزيكي را بيشتر كرده‌اند. در زير توضيح مي‌دهيم كه چگونه چنين كاري مي‌كنند.

 

 

توسعه يك مدل كسب‌وكار موفق

قدرتمندسازي نماينده‌هاي فروش

ساخت يك پرتال خدمات مشتري موفق

افزايش سود

كاهش ازهم‌گسستگي واحد فروش و كارمندان

ارائه فرصت‌هاي بازاريابي هدف

كاهش هزينه فروش آنلاين


 
 

۱-توسعه يك مدل كسب‌وكار موفق

نرم افزار CRM براي فروش آنلاين به خاطر داده‌هايي كه ارائه مي‌دهد مفيد است. هر چه باشد افراد نمي‌توانند داده‌اي كه در اختيار ندارند را تجزيه و تحليل كنند. در CRM هاي قبلي، افراد بايد خودشان به‌صورت دستي وارد فهرست شماره تلفن‌ها مي‌شدند؛ كاري كه زمان زيادي مي‌برد به همين خاطر كارايي‌شان اثر منفي مي‌گذاشت. در صنعتي كه همه بايد مثل خرگوش تند برويد و مثل لاك‌پشت نباشيد، اين موضوع مي‌تواند مشكل‌ساز شود.

CRM هاي اين دوره، با ادغام اپليكيشن‌هايي كه كسب‌وكار‌ها از قبل دارند، جمع‌آوري داده را خودكار كرده‌اند. تجارت الكترونيكي به صورت آني داده‌هايي مثل اسپردشيت ها، ايميل‌ها و تقويم‌ها را گرد هم مي‌آورند تا از اطلاعات موجود در آن‌ها بينشي به دست بياورند. همزمان، نمايندگان فروش و مديران آن‌ها بينش‌هاي مفيدي كسب مي‌كنند و با استفاده از آن‌ها در لحظه تصميم‌هاي مهمي مي‌گيرند.

با به دست آوردن اطلاعات درست در زمان درست، تيم‌هاي فروش در جلسه‌هاي فروش، زمان بسيار كمتري روي بحث درمورد اتفاقات مي‌گذارند و در عوض بر استراتژي‌هايي متمركز مي‌شوند كه به اهداف شركت كمك مي‌كنند. مديران همه را در فرايند گزارشات فروش و به‌روزرساني اطلاعات مشتري دخيل مي‌كنند و با اين روش مي‌توانند ببينند كه آيا عملكرد آن‌ها در راستاي انتظارات مشتريان است يا خير؛ با اين كار مي‌توانند كارمنداني كه براي ارتقا در شركت آماده هستند را نيز شناسايي كنند.

CRM ها همچنين ابزارهاي فراواني دارند كه بله تيم‌هاي فروش كمك مي‌كند كارآمدتر باشند؛ مواردي مانند فايل‌هاي شخصي، الگوهاي ايميل، گزارش‌هاي شخصي و آناليز داده كه به كارمندان راه آساني براي افزايش توانايي‌هاي كاري‌شان ارائه مي‌دهند. علاوه‌براين، به مديران راه كارآمدي براي ارزيابي عملكرد افراد مي‌دهند و به آن‌ها كمك مي‌كنند ناحيه‌هايي كه جاي پيشرفت دارند را شناسايي كنند.

 

۲-قدرتمندسازي نماينده‌هاي فروش

در تجارت الكترونيك، نرم افزار CRM براي فروش آنلاين بايد بينشي ارائه دهد كه مديران و فروشندگان با تكيه بر آن فرايند فروش را بهبود بخشند. قبل از روي كار آمدن CRM هاي كارآمد، صرف‌نظر از وقت و پولي كه شركت‌ها صرف آموزش، ارزيابي و به‌روزرساني اين سيستم‌ها مي‌كردند، مجبور بودند از برنامه‌هاي نرم افزاري بيشماري استفاده كنند تا همگام با كسب‌وكارهاي ديگر پيش بروند.

اكنون CRM ها مي‌توانند اطلاعات را به‌صورتي قابل‌فهم مرتب و تصويرسازي كنند. اين امكان، باعث مي‌شود مديران و فروشندگان بتوانند تصميم‌هاي درستي در كسب‌وكارشان بگيرند. در اين مسير، تيم‌ها ابزارهايي كمكي هستند كه پيگيري ميزان پيشرفت به سمت اهداف و بازبيني عملكرد را ممكن مي‌سازند. كارمندان فروش كه اكنون ديگر اين اطلاعات را در دست دارند، ديگر نيازي نيست حدس بزنند در بازبيني عملكرد چه اتفاقي خواهد افتاد يا ندانند چگونه بايد برخلاف محدوده‌هاي فروش ارزيابي كنند.

علاوه‌براين، نماينده‌هاي خدمات مشتري فقط با يك كليك به اطلاعاتي مانند فهرست موجودي، تاريخچه خريد مشتري و پيش‌زمينه پرداخت آن‌ها دست پيدا مي‌كنند. سپس مي‌توانند از داده‌هايي مثل تاريخچه خريد يا جستجوي گوگل مشتريان، براي فروش جانبي يا پيش‌فروش محصولات به مشتريان استفاده كنند. همچنين در مدل كسب‌وكار B2B مي‌توانند اين اطلاعات را در مذاكره‌هاي خريد با مشتريان به كار بگيرند.

 

۳-ساخت يك پرتال خدمات مشتري موفق

داشتن يك CRM الكترونيكي به نمايندگان فروش كمك مي‌كند بين خدماتي كه كسب‌وكار ارائه مي‌دهد و نيازهاي مشتريان، بيشتر ارتباط برقرار كنند. همچنين بدون گرفتن وقت كارمندان، ارتباط با مشتريان را ممكن مي‌سازد و نيز بر پايه اطلاعاتي كه دارد در لحظه پاسخ‌هايي براي آن‌ها ارائه مي‌دهد.

 

نرم افزار CRM براي فروش آنلاين

 

يك سيستم CRM با همه جنبه‌هاي يك كسب‌وكار تركيب و به‌صورتي يكپارچه ادغام مي‌شود زيرا همه نهادها بايد بتوانند براي ارتباط با هر مشتري از CRM استفاده كنند. به علاوه نمايندگان فروش هم از طريق پلتفرم‌هاي ابري به اطلاعات و از راه دور به اطلاعات ضروري دسترسي دارند و وقتي فروشندگان اطلاعات بيشتري داشته باشند، ارائه تجربه مشتري فوق‌العاده آسان‌تر مي‌شود. يك مجموعه داده قدرتمند، اهميت اين اطلاعات را بيشتر نشان مي‌دهد و بدين وسيله به فروشندگان كمك مي‌كند معامله‌هاي فروش بيشتري را به سرانجام برسانند. بنابراين در حالي كه نرم افزارهاي CRM به بيشتر روابط آنلاين فردي رسيدگي مي‌كند، مديران روي مشكلات ديگر تمركز مي‌كنند.

 

۴-افزايش سود

بيشتر مشتريان احتمالي بعد از هفت تا نه دقيقه تعامل با يك برند، آن را خريداري مي‌كنند. با اين حال بيشتر نمايندگان فروش بعد از تنها سه تعامل با مشتري دست از تلاش براي فروش برمي‌دارند. ايجاد يك برنامه استراتژيك براي ارتباط دائم با مشتريان بالقوه، احتمال سپرده شدن به دست فراموشي را از بين مي‌برد.

نرم افزار CRM براي فروش آنلاين براي طراحي چنين برنامه‎اي به شركت‌ها كمك مي‌كند و راه را براي برقراري تعامل‌هايي باكيفيت با مشتريان هموار مي‌سازد. همچنين اولويت‌بندي فرصت‌ها و مديريت آن‌ها را با يك فرايند فروش ساختاريافته آسان‌تر مي‌كند؛ فرايندي كه از ارتباط اوليه با وبسايت تا انتهاي معامله فروش و حتي بعد از آن را پوشش مي‌دهد.

 

براي مطالعه ادامه متن به نرم افزار CRM براي فروش آنلاين در بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد