نرم افزار crm براي خرده فروشان-crm بهره وري خرده فروشي را افزايش ميدهد

چگونه سيستم CRM مي‌تواند بهره‌وري و سود در خرده ‌فروشي‌ها را افزايش دهد

كليد دستيابي به اين اهداف، كلمه «روابط» در عبارت «مديريت روابط مشتري» يا همان CRM است. در جهان پرهيجان و پر هرج‌ومرج امروز، روابط كليد برقراري ارتباط صحيح با مشتريان خرده فروشي است. تحقيقات و همچنين شواهد نشان داده‌اند كه امروزه مشتريان خرده فروشي در بازار، از مغازه‌ها گرفته تا پلتفرم‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي، به مراقبت‌هاي فردي بيشتري احتياج دارند زيرا هر كسي مي‌خواهد با او به عنوان فردي خاص رفتار شود نه اينكه او را فقط به چشم يك مبلغ يا مشتري كه پول دارد نگاه كنند.

به محض اينكه شركتي تمركزش را روي ايجاد روابط با مشتري بنا كند، مي‌تواند عامل اعتماد و وفاداري مشتريان را گسترش دهد. نرم افزار CRM كاري مي‌كند كه شركت‌هاي خرده فروشي از لحظه ورود مشتريان به فروشگاه، به نيازهاي آن‌ها توجه كنند. نرم افزار CRM شخصي‌سازي را آسان مي‌كند و در نتيجه باعث مي‌شود مشتريان حس خوبي نسبت به آن برند داشته باشند. ادغام خدمات آنلاين و آفلاين تجربه برند جامعي به مشتريان مي‌دهد و موجب مي‌شود حس كنند از آن‌ها استقبال شده.

نرم افزار CRM با سريع‌تر راه انداختن كار مشتريان، پاسخگويي هوشمندانه و فروش آسان، ميزان بهره‌وري در فروشگاه‌ها را نيز افزايش مي‌دهد. نرم افزار خرده فروشي CRM به كارمندان اجازه مي‌دهد اطلاعات ارزشمند مشتريان را جمع‌آوري كرده و كاري مي‌كند مشتريان به مرحله فرايند پرداخت برسند و در نتيجه تلاش‌هاي بازاريابي شركت را به نتيجه مي‌رساند. همچنين مي‌توان پلتفرم‌هاي تلفن همراه و رسانه‌هاي اجتماعي را هم با اين سيستم همراه كرد تا مشتريان احتمالي را درست با چيزي كه هميشه سرشان به آن گرم است (يعني تلفن‌هاي همراه و كامپيوترها) هدف قرار داد.

 

چگونه نرم افزار CRM بهره‌وري را افزايش مي‌دهد

نرم افزار CRM فرايند فروش را از كار دفاتر شركت گرفته تا تامين‌كنندگان انبار، آسان‌تر مي‌كند. ثبت كردن همه اطلاعات مشتريان و نيز محصولات در يك سيستم، باعث مي‌شود هر كسي در كارش بهتر عمل كند و در زمان صرفه‌جويي شود؛ همچنين كمك مي‌كند همه فرايندها خودكار شوند؛ از بازاريابي با ايميل گرفته تا فرايند پرداخت و بازاريابي با پيام‌رساني و هر چيزي كه در اين مسير وجود دارد.

 

نرم افزار CRM براي خرده فروشان

اين نرم افزار مراقبت از مشتريان را شخصي‌سازي مي‌كند:

تيم‌هاي خرده فروشي با پيگيري منظم علاقه مشتريان و اطلاعات تماس آن‌ها، مي‌توانند به‌صورت شخصي‌تر به نيازهاي آنان پاسخ دهند. درواقع ۷۳ درصد از مشتريان مي‌گويند ترجيح مي‌دهند از شركت‌هايي خريد كنند كه از اطلاعات شخصي‌شان براي بهينه‌سازي تجربه خريد آن‌ها استفاده مي‌كنند. براي فروش‌هاي بزرگ‌تر، زماني‌كه به مراقبت و تعامل بيشتري احتياج است، CRM اين امكان را به وجود مي‌آورد كه اگر كسي دست از خريد برداشت، شخص ديگري را جايگزين آن كند، بنابراين نيازي نيست هيچ‌كس فرايند فروش را دوباره از ابتدا شروع كند، زيرا اين كار فقط مايه آزار و دلسردي فروشندگان مي‌شود.

 

بخش‌بندي مشتريان را آسان‌تر مي‌كند:

نرم افزار CRM به شركت‌هاي خرده فروشي اجازه مي‌دهد كه درست در سيستم خود مشتريانشان را نسبت به علاقه، سطح زندگي، جمعيت يا فاكتور‌هاي ديگر در فهرست ايميل تقسيم‌بندي كند. با بخش‌بندي فهرست ايميل به اين صورت، شركت‌ها مي‌توانند براي بازاريابي در هر حوزه‌اي، گروه مناسب را هدف قرار دهند. براي مثال وقتي به فصل سرد نزديك مي‌شويم فروشگاه‌هاي خرده فروشي مي‌توانند براي تبليغ لباس‌هاي گرم مناطق آمريكاي شمالي را هدف قرار دهند، درحالي‌كه فرستادن اين‌گونه تبليغات براي مردم مناطق استوايي بي‌فايده و تنها به هدر دادن منابع خواهد بود.

 

فرايند فروش را آسان‌تر مي‌كند:

مي‌توان با نرم افزار CRM قصد مشتريان از ورود به فروشگاه و همچنين خريد‌هاي آنان را پيگيري كرد. اين مسئله باعث مي‌شود فروشندگان بتوانند گفت‌وگو با مشتريان را از همان‌جايي كه قبلاً تمام شده شروع كنند و اطلاعات لازم براي فروش محصولات جانبي، بالا بردن قيمت يا متقاعد كردن مشتريان را به آن‌ها مي‌دهد. مثلاً اگر يك مشتري اخيراً ماشين لباسشويي خريده‌است، فروشنده مي‌تواند با اطللاعاتي كه در سيستم دارد، يك خشك‌كننده متناسب با ماشين خريداري شده يا تخته اتو به او پيشنهاد دهد.

 

زمان آموزش فروشنده را كاهش مي‌دهد:

نرم افزار خرده فروشي CRM آموزش به كارمندان جديد را آسان‌تر مي‌كند. اين نرم افزار همه فرايندها را در يك سيستم يكپارچه قرار مي‌دهد و باعث مي‌شود كارمندان در كارشان احساس كارآمدي بيشتري داشته باشند و اعتمادبه‌نفس آن‌ها و نيز مشتريان را افزايش مي‌دهد. هرچه زمان كمتري صرف فرايند پرداخت شود، زمان بيشتري براي تعامل با مشتري و اطلاع دادن در مورد محصول باقي مي‌ماند.

 

مديريت سهام را ساده‌ترمي كند:

نرم افزار يكپارچه CRM به فروشندگان اجازه مي‌دهد سطح سهام را بررسي كنند كه اين مسئله به نوبه خود تجربه مشتري را بهبود مي‌بخشد. وقتي فروشنده به سطح سهام داخل فروشگاه يا انبار دسترسي داشته باشد، مي‌تواند براي ارائه كالاي مورد نظر مشتري هر كاري لازم است انجام دهد. اين موضوع همچنين به مديران و كارمندان شركت كمك مي‌كند از راه دور سهام را به آساني مديريت كنند.

 

با برنامه‌هاي ديگر همگام مي‌شود:

نرم افزار CRM براي خرده فروشان ، اغلب با برنامه‌هاي ديگر مانند سيستم‌هاي فرايند پرداخت، برنامه‌هاي ايميل و نرم افزار حسابداري همگام مي‌شود. اين ادغام‌ها با ارائه دسترسي آني به اطلاعات موردنياز، كارمندان را كارآمدتر مي‌كند.

 

پلتفرم اجتماعي و موبايل را با هم ادغام مي‌كند:

ادغام موبايل و پلتفرم اجتماعي در فرايند فروش با نرم افزار CRM ميزان بهره‌وري فروشندگان را تا ميزان تخميني ۱۱ تا ۱۴ درصد افزايش مي‌دهد. كسب‌وكارهاي خرده فروشي مي‌توانند با گسترش دسترسي به بازاريابي وراي ديوارهاي فروشگاه، بهره‌وري بازاريابي و در عين حال ميزان بازگشت سرمايه‌شان را افزايش دهند.

 

نرم افزار CRM چگونه ميزان سوددهي را افزايش مي‌دهد

 

نرم افزار CRM براي خرده فروشان

 

خرده فروشاني كه از نرم افزار CRM استفاده مي‌كنند مي‌توانند به درستي كارهاي زير را انجام دهند:

سطح رهبري را افزايش دهند:

نرم افزار CRM براي خرده فروشان اين اجازه را مي‌دهد كه اطلاعات تماس و آدرس‌هاي ايميل را ثبت كنند و اين كار را بخشي از روند هميشگي فرايند پرداخت در نظر بگيرند. مصرف‌كنندگان هم به تبع براي دريافت مستقيم اطلاعات معامله در ايميلشان و خدمات خريد پرسرعت، حاضر به ارائه آدرس ايميلشان خواهند بود. وقتي فروشندگان اطلاعات تماس را جمع‌آوري مي‌كنند، پايگاه داده مشتريان در نتيجه توان بازاريابي خود را افزايش مي‌دهند.

 

مي‌توانند ميزان وفاداري مشتري را بيشتر كنند:

مشتريان به فروشگاه‌هايي بازمي‌گردند كه در آنجا شناخته شده باشند و پيشنهادها مطابق با نيازهاي آنان صورت بگيرد. نرم افزار CRM به مغازه‌هاي خرده فروشي كمك مي‌كند با شناختن بيشتر مشتري‌هايشان عامل وفاداري را افزايش دهند. براي مثال جمع‌آوري تاريخ تولد مشتريان باعث مي‌شود شركت‌ها در روز تولد مشتريان پيام‌هاي برايشان بفرستند و اين موضوع به مشتريان انگيزه‌اي مي‌دهد كه براي جبران كردن اين كارتان باز به فروشگاه شما بيايند. ثبت‌نام كردن مشتريان در برنامه‌هاي وفاداري از طريق پلتفرم‌هاي خرده فروشي CRM هم به نوبه خود باعث ايجاد مشتري‌هاي دائمي مي‌شود. وقتي به سطح بالايي از وفاداري مشتري رسيديد، مي‌توانيد به ارائه گزينه‌هاي VIP ارتباط با روابطتان را با او بهتر كنيد. نرم افزار CRM براي خرده فروشان به شركت‌ها كمك مي‌كند ارزشمندترين مشتريان را شناسايي كره و با آن‌ها ارتباط برقرار كنند.

براي مطالعه ادامه متن به نرم افزار CRM براي خرده فروشان در بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد